Jak być Fit i nie zwariować





Jak być Fit i nie zwariować. Dzisiaj taka mała pogadanka, co mnie wkurza w tym całym fit stylu.


Owsianka, nasiona goi, pudding chia. Czy jesteś w stanie najeść się takim puddingiem ? Ja , Nie.
Obiad, kolacja, lunch: porcje na talerzu trzeba szukać z lupą. Sałateczka na obiad bez żadnego białka - pamiętaj , to nie prawdziwy posiłek, nie podążaj tą drogą.

Kwestia pierwsza: cena - Szybko wygooglałam. Nasiona goi 50 zł, nasiona chia 20 zł, mleko kokosowe 10 zł, różnego rodzaju mąki 8 zł, mleczko kokosowe 10 zł, olej awokado 30 zł, różnego rodzaju słodzidła ksylitol, syrop z agawy, melasa kolejne koszta. Naprawdę trzeba to wszystko miec, żeby być fit. Trzeba to jeść? Nie ! Tyle mamy smacznych warzyw, mięs, owoców, nabiału itp. Uwierz, mieszkam poza granica Polski i wiesz czego najbardziej mi tu brakuje. Jedzenia, tego normalnego, zdrowego, czystego POLSKIEGO jedzenia. 

Doceń, a nie wymyślaj codziennie nowego ciasta z ksylitolem na spodzie z orzechów, wiórków czy innych słodyczy. Chyba, po to się odchudzasz i redukujesz słodycze, żeby potem szukać szybko jakiś alternatyw, żeby tylko zjeść ciastko ? Masz ochotę to zjedz normalne, czekoladowe. Owszem jedz zdrową wersje słodyczy, ale nie szalej i nie zajadaj codziennie, ponieważ nie wyleczysz sie z nałogu słodyczowego.

Porcje - Od zawsze wiadomo, że aby schudnąć trzeba mieć deficyt w kaloriach. Czyli musisz jeść troszeczkę mniej. No ale nie od razu porcje typu " lupa" tzn. że aż musisz przetrzeć oczy, aby je zobaczyć. Na prawdę niektórzy szaleją z wielkością porcji. Nie mówię od razu, żeby nasadzić warzyw, białka, tłuszczu węgli nie wiadomo ile no ale też nie przesadzajmy, że łyżka ryżu, mięso jak 3 palce i 5 liści sałaty to obiad, po którym masz energie na kilka godzin.
Np. ja po owsiance na śniadanie już po godzinie muszę coś zjeśc, bo nie daje rady.  Wsłuchaj się w swój organizm. Jeśli ktoś je owsiankę na śniadanie, to Ty możesz zjeść jajecznice. Nie musisz robić i jeść tego, co inni jak Ci nie smakuje owsianka.

Różnorodność - Owszem robię gar zupy i zdarza mi się go jeść 3 dni, ale wyobrażasz sobie, że masz go jeść 5 dni ? ok może sobie wyobrazisz, ale smak tej zupy już nie będzie taki jak pierwszego czy drugiego dnia. Tak samo kurczaka, ryżu czy innego jedzenia. Dążę do tego żeby nie robić nie wiadomo jakich pudełkowych zapasów w lodówce. Zawsze znajdzie się te pół godziny, aby zrobić sobie ŚWIEŻY posiłek.

Ok teraz mnie linczujcie za moje poglądy. Po prostu musiałam się wyżalić.
A na kolacje miałam, a co 2 kanapki z chleba gryczanego z wędliną i mnóstwem warzyw, a nie szejka białkowego, czy same liście.


23 komentarze:

  1. Wiesz co? Uwielbiam Cię za tą szczerość. Prosto, bez koloryzowania. Zgadzam sie z Tobą. Czasem zjem owsianke i goi ale czasem , wole normalne jedzenie niż modne.
    Prosze o jedno, nie zmieniaj sie. Dawno nie czytałam takiego swojskiego bloga . Dzieki za motywacje.
    A.S

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam zamiaru się zmieniać. Dzięki za miłe słowa.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. No i wreszcie ktoś ro głośno umiał powiedzieć. Owszem zjem czasem pudding chia ale żeby to było pierwsze śniadanie. O Matko chyba po 20 minutach burczało by mi w brzuchu. Lubie jeść ale wybieram zdrowe rzeczy. Najlepsze te sezonowe. Zamiast jakis nasion, wez truskawki, zalej jogurtem , zblenduj i super, polskie zdrowe jedzenie. Popieram Twoje zdanie w 100 procentach i uklony składam,nie linczuje !! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz super sezon na zdrowe koktajle ! :)

      Usuń
  3. Zgadzam się ze wszystkim co tutaj napisałaś. Owszem można zjeść pudding ale racaej jako prżekąska niż pierwszy posiłek. Lupa, oj tak ja wole nawalic na talerz, a potem wziąść z niego trochę i mieć kolejny posiłek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak robię, już koedyś o tym pisałam. Jest to jeden z kilku sposobów aby zacząć mniej jeść, ale też nie aż tak za mało

      Usuń
  4. Mocne słowa, ale bardzo prawdziwe.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystko trzeba robić z głową. Popieram Twoje poglądy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie, że sie z nimi zgadzasz.
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Dokładnie, wszytsko trzeba robić z głową. Zgadzam sie z Tobą i fajnie, że to wreszcie ktos napisał, a nie większość mydli oczy tylko dlatego, że jakaś firma go sponsiruje

    OdpowiedzUsuń
  7. Dokładnie, ceny są astronomiczne. Nie dość, ze musisz wyzywić rodzine do tego siebie. Jak bym miala kupować te wszystkie popularne jedzeniowe rzeczy to moja rodzina raczej chodziła by głodna albo jadła chleb z masłem. Co do porcji , uważam, że osoby, które nie za bardzo znają sie na dietecyce właśnie same ustalają tak małe porcje a potem odchudzanie idzie w siną dal i efekt jojo gwarantowany bo takie osoby wytrzymają max tydzień na takiej diecie. A różnorodnosc, mnie też sie zdarza jesc 2-3 dni zupe gdyż gotuje dla calej rodziny i łatwiej mi zrobić taka ilość. Ale to tylko zupa. Inne dania max dwa i to np została porcja z obiadu to bedę mieć linch na następny dzień. Wg mńie to przesada jak widze, ze pełno pudelek na 5 dni zeobionych i tylko sie wyjmuje z lodówki, przecież to już tak fajnie nie smakuje. No ale cóż kazdy robi jak chce, ja nie podążam za ta fit modą, tylko odchudzam sie z głową. Dzieki BeSlim za ten post, otwiera oczy na tą fit mode

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że się ze mną zgadzasz. Pozdrów rodzinke :)

      Usuń
  8. Niestety jak ja to nazywam insta jedzenie jest bardzo male. Dlaczego? Bo musi wyglądać na zdjęciu ślicznie. A potem porcja jest dwa razy większa.

    OdpowiedzUsuń
  9. Popieram, ja nie mam też nasrane w głowie. Wole schudnąć w rok niż głodzić sie miesiąc i nabawić efektu joji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, trzeba dać sobie czas na schudnięcie. Nie przytyło sie w tydzień i niestety nie schudnie sie w tydzień.

      Usuń
  10. Teraz uwielbiam przechodzic na diete , bo sezon owocowo warzywny sie zaczyna wszystko zdrowe, smaczne. Nie trzeba wydawac tony kasy na jakies badziewia typu pudding chia, jak mozna zrobic zdrowy koktajl z truskawek i jogurtu ino wiele lepsze i smaczniejsze niz obslizgle kulki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, teraz jest super czas na różne smoothie czy koktajle

      Usuń
  11. Podobnie jak Ty mieszkam w UK i właśnie wóciłam z wakacji w Polsce, gdzie na prawie dwa tygodnie zarzuciłam zdrowe odżywianie i próbowałam wspaniałych polskich potraw:) Śmiałam się, że miałam w tym czasie dosłownie wstręt do warzyw i owoców (ileż można?) i przez dwa tygodnie nie zjadłam nic ekologicznego! Sukces:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja zrzuciłam 10 kilogramów przez ćwiczenia i ograniczenie jedzenia w sensie wielkości porcji oraz odrzucenie słodyczy, fast foodów i alkoholu. Nie zmieniłam mocno diety, a tym bardziej nie przestawiłam się na wszelkie eko i fit produkty za niemałe pieniądze. Waga może nie spadała w szybkim tempie, ale za to równo i systematycznie. Efekt jojo mi raczej nie grozi.

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajnie to napisalaś- jak zawsze zresztą

    OdpowiedzUsuń

Dziekuję za komentarz i zapraszam ponownie. BeSlim

Copyright © 2014 be slim , Blogger