Jak dobrać odpowiedni trening dla siebie?





Wszyscy teraz chcą być fit. To chyba taka już moda. Kolejne treningi, ćwiczenia z filmikami.  Czy ktoś tak naprawdę powiedział Ci, że nie każde ćwiczenia nadają się dla każdego. Ktoś chce schudnąć, ponieważ ma za dużo tkanki tłuszczowej, ktoś chce przytyć, a ktoś inny chce wymodelować swoją sylwetkę. Czym poszczególne osoby się różnią? Rodzajem ćwiczeń, które muszą wykonać.







                            Trening Cardio

To taki trening, który podnosi tętno. Meczysz się przy nim bardzo, klniesz jak szalona i pot  wylewa się litrami.


Dla kogo ?

To trening, który powinny stosować osoby, które chcą schudnąć, poprawić kondycje albo w ogóle nabyć wytrzymałość.

Np. Bieganie, skakanie na skakance, rower itp




                          Trening interwałowy

To trening, w którym zmienia się szybkość wykonywanych ćwiczeń.


Dla kogo?

Jest to bardzo ciężki trening wiec polecany jest dla osób które chcą schudnąć, ale mają wyrobiona kondycje.

Hiit, tabata, naprzemienny bieg i trucht, ćwiczenia interwałowe




                Trening ujędrniający/ wysmuklający

Są to treningi na poszczególne partie ciała , które chcemy wysmuklić, ujędrnić czy wyrzeźbić.


Dla kogo?

Dla kogoś kto chce wysmuklić, ujędrnić czy wyrzeźbić swoje ciało

Ćwiczenia na nogi, ćwiczenia na pośladki, ABS itp




                        Trening siłowy

Są to ćwiczenia, dzieki, którym budujesz swoją tkankę mięśniową. Rzeźbisz swoje ciało


Dla kogo?

Dla wszystkich osób. Nie muszą być to ćwiczenia na maszynach, mogą to być ćwiczenia hantlami czy z masą własnego ciała np. trx.
Wyrzeźbią Twoje ciało, staniesz się mocniejsza, silniejsza i piękniejsza z wyeksponowanymi mięśniami.

Np. siłownia i maszyny, trening z trx, ćwiczenia z masą twojego ciała, trening z hantlami, kettlebell itp,




Dostaje, wiele pytań co mam ćwiczyć żeby schudnąć, żeby przytyć, żeby mieć uwypuklone mięśnie. Poniżej taka mała ściąga dla tych, co szukają gotowego rozwiązania.




Co zrobić, żeby schudnąć.

- ćwiczenia cardio
- zajęcia fitness, full body workout, beach body, total fitness
-modna już od jakiegoś czasu zumba
- ćwiczenia w domu, czyli dywanówki, ale filmiki z cardio
- trening interwałowy


Co zrobić, żeby przytyć.

- trening siłowy na maszynach
- trening siłowy z ciężarami np. hantle, kettlebell
- trx
- ćwiczenia z taśma
- ćwiczenia na poszczególne partie ciała


Co zrobić, aby się odstresować.

- joga
- pilates
- basen
- callanetics
- stretching


Co zrobić, aby odzyskać kondycje:

- trening cardio
- zajęcia fitness: total fitness, full body workout itp.
- zumba
- trening interwałowy


Co zrobić, aby poprawić swój wygląd przy normalnej figurze

- trening siłowy na maszynach
- trening siłowy z ciężarami: hantle, kettlebell, itp.
- trx
- ćwiczenia z taśma, piłką
- dywanówki na dana partie ciała






Nie zamykaj się tylko na konkretny rodzaj treningu. Jeśli pragniesz schudnąć ,poświeć czas na cardio, ale chociaż raz, dwa razy w tygodniu zrób też trening siłowy.

Jeśli ciągle ćwiczyć z ciężarami chociaż w jeden dzień zrelaksuj się, idź pobiegać truchtem albo jeszcze bardziej: joga, albo pilates postawi Cię na nogi.

Co jest najważniejsze.  DIETA? Bez porządnej i zdrowej diety nie ma sukcesów. Musisz zdrowo się odżywiać, żeby zobaczyć swoje efekty.


43 komentarze:

  1. Dzięki, wreszcie wiem co mam ćwiczyć na swój problem

    OdpowiedzUsuń
  2. No wreszcie ktoś to po polsku napisał. Teraz wiem co mam ćwiczyć, żeby wreszcie widzieć rezultaty. Dzieki. Czytam Cie od niedawna ale zostaje na stałe, udzielasz cenne rady.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje i witam w skromnych progach. Polecam sie na przyszłość.

      Usuń
  3. Bravo, świetny post

    OdpowiedzUsuń
  4. Tego mi było trzeba, jako totalny laik nie wiedziałam co mam zrobić ze swoja figurą. Teraz aiem, że potrzebuje cardio, streaching i jakis lekki trening siłowy. Dzieki za rady.
    Elka

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz wiem, że żeby schudnąć trzeba cardio , a nie bezmyślnie machać na maszynie. O ja głupia.
    Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehehe każdy może nie wiedzieć. Machanie na maszynach też ma swoje plusy bo dzięki nim budujesz swoje mięśnie.

      Usuń
  6. No to zabieram sie za trening z Toba!

    OdpowiedzUsuń
  7. Po raz kolejny zawsze trafiasz z postem. Zawszw znajde tu odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Olga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę sie i zapraszam ponownie na bloga.

      Usuń
  8. super że podsumowałaś wszytko za pomocą punktów, łatwiej się czyta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem. Lepiej coś wypunktować , wtedy każdy łatwiej to znajdzie.

      Usuń
  9. I tego właśnie szukałem. Paweł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że trafiłam z tym postem.

      Usuń
  10. zazdroszcze sztangi w domu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. AIe ma co zazdrościć tylko nabyć :)

      Usuń
  11. wow jakie czerwone usta, piękna Ty.
    Ala

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajne, że zrobiłaś na końcu takie streszczenie. Łatwiej wyszukać, to co sie chce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem dlatego to streszczenie, aby szybko dało się znaleść to co sie chce.

      Usuń
  13. Dlaczego cwiczenia silowe nie sa na odchudzanie ? Slyszalam kiedys, ze sa o to by tez sie zredukowac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można schudnąć, ale to nie będzie szybko. Trening cardio jest odpowiedniejszy dla osob, ktore chca schudnąć. Np osoba, ktora waży 100 kg nie schudnie podnisząc sztange. Mieśnie zaczna sie rozwijać, ale pod tkanką tluszczową. Najpierw trzeba zlikwidować nadmiar tkanki tluszczowej. Owszem mozna chodzic na siłownie, nigdzie nie napisalam, ze nie. Ale Polecam na zgubienie tkanki tluszczowej zestaw z cardio bo tluszczyk szybciej poleci.

      Usuń
    2. A jak osoba ma lekką nadwagę 3-4 kg to co polecisz ? :) zawsze uwazalam, ze trening silowy pomoze na luzna skore i nie rezygnowalam z niego. Przytylam przez to kilka kg. Gdy cwiczylam cardio chudlam, przy silowym wyraznie przypakowalam kilka kg i nie wiem skad to sie bierze...

      Usuń
    3. Jeśli masz lekką nadwagę polecała bym Ci np moje autorskie treningi. Znajdziesz je na blogu pod haslem [ Trening dnia],
      . Generalnie możesz mieszac trening cardio z treningiem siłowym w tym wypadku. Np bieganie, rower, pływanie a w inny dzień ćwiczenia w domu tzn dywanówki, czy ćwiczenia z hantlami , kettlebell, taśma , trx.

      Usuń
    4. Dziekuje najmocniej za pomoc :) zaraz przejrze Twoje treningi :)

      Usuń
  14. Dlatego juz wiem ze na schudniecie sama silownia i maszyny nie wystarcza, potrzebuje pozadnego cardio...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Ciesze sie, że zrozumiałaś mój post

      Usuń
  15. Fajne to podsumowanie na końcu Ci wyszło

    OdpowiedzUsuń
  16. Super ściąga! Powstało tyle nowości, że niestety trudno jest określić jednoznacznie "jaki, to trening". Ostatnio dużo czytałam o hybrydowym. Są to już połączenia różnych aktywności, dlatego warto chociaż przybliżyć sens, tego, po co człowiek liczy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie, ze sciaga sie przydala.

      Usuń
  17. Jestem na redukcji i łączę ze sobą elementy treningu funkcjonalnego, interwałowego i siłowego. Najlepiej to dla mnie wpływa i świetnie się czuję po takim treningu! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Istotnie. Przy ćwiczeniach należy pamiętać o diecie. A ona potrafi być przecież lekka, kolorowa i smaczna.

    OdpowiedzUsuń
  19. jeżeli chcę zrzucić około 5 kilo i mam zamiar zacząć FWB ale mam porblem z plecami- stawami, nie jakiś poważny, po prostu łatwo w moim przypadku o przeforsowanie, to ile razy w tygodniu powinnam robić ten trening?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesli masz problem z plecami radze najpierw zaczac wzmacian plecy poprzez specjalne cwiczenia. Jesli zaczniesz cwiczyc z obciazeniem przy problemach to moze zle sie skończyć. Przyklad. Jestes swiezo po zlamaniu czy skreceniu kostki. Czasem boli ale dajesz jakos rade. Czy w tym wypadku poszla bys biegac? Oczywiscie odpowiedz brzmi nie.

      Usuń
  20. Żeby schudnąć przede wszystkim trzeba cisnąc cardio, stopniowo zwiększając swoją wytrzymałość. Warto też przy pierwszym treningu znaleźć swój punkt krytyczny, aby ustalić początkowy stopień trudności i wraz z kolejnymi treningami stopniowo zwiększać ilość minut treningu

    OdpowiedzUsuń

Dziekuję za komentarz i zapraszam ponownie. BeSlim

Copyright © 2014 be slim , Blogger