Dieta - jak bardzo jest ważna ?








Każdy, kto zaczyna się odchudzać ma dwa pytania: co ćwiczyć i co jeść ?


Do ćwiczeń jeszcze wrócimy.

Dzisiaj coś o diecie.

Wiele razy się słyszy, że dieta to 80%, a ćwiczenia to 20% sukcesu do wymarzonej sylwetki.
I Muszę się z tym zgodzić. Nie ma odchudzania bez diety.

Przerabiałam to niestety. Ćwiczyłam bardzo ostro, ale nie trzymałam diety. Słodycze, smażone, fast foody to stale znajdowało się u mnie w diecie nie wspominając już o moich ulubionych chipsach z biedry...

Ćwiczyłam jak szalona, no ale niestety po 3 miesiącach ćwiczeń i braku diety efekty były mizerne.

Dlatego jeśli chcesz zacząć walkę o sylwetkę Slim musisz zacząć nie od ćwiczeń, ale od unormowania Twojej diety.  
Przeproszenia się z warzywami i owocami. 
Pożegnania ze słodyczami i fast foodami, kolorowanymi napojami  
Przeproszenia z wodą niegazowaną.

Zacznij od tego, a potem od treningów. Musisz wyrobić sobie nawyk zdrowego stylu życia, zdrowego jedzenia. Jedzenie musi być przyjemnością. Poszperaj w necie za przepisami, zaglądaj na bloga po inspiracje, poeksperymentuj w kuchni.

Jeśli jesteś już przeproszona i zakochana w zdrowej kuchni zacznij myśleć o treningach.

A jak to było u mnie ?

Tym razem nie mam maga napinki, że już do lata muszę być Slim. (Jak przedłuży się do  roku , nie będę płakać. )  Rzucam wszystko niezdrowe i zaczynam ostro ćwiczyć. Takie podejście gwarantuje porażkę już na starcie.

Ja zaczęłam od zmiany kuchni. Pożegnania się z tymi moimi niezdrowymi smakołykami i poszukania zdrowych zamienników.

Polubienie, pokochanie i przyzwyczajenie do takiego odżywiania zajęło mi 2 miesiące. Nie ćwiczyłam nic, tylko chodziłam na spacery. Bez napiny. Wszystko powoli.

A jak to wygląda teraz ?

Nadal jem zdrowo , czasem pozwalam sobie na cos niezdrowego. Ale to bardzo rzadko, gdyz nie potrzebuje tego już i wiesz co? Daje rade. Do tego doszły ćwiczenia i jestem szczęśliwa.  Zaczęłam zmianę w przemyślany sposób.

A Ty jaki masz plan ?
 

26 komentarzy:

  1. Akurat pisałam o tym w piątek :) Zdrowe odżywianie przede wszystkim - wszystko opisałam na swoim blogu. Ale w skrócie (swoją drogą kocham to porównanie, szkoda, że nie pamiętam, kto go użył...) - jeżeli do auta wlewasz syf, to je zajedziesz. Jeżeli wlejesz dobrej jakości paliwo i będziesz o auto dbał, to pociągnie długo. I tak damo jest z naszym ciałem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super to wszystko napisalas!! Znasz sie na rzeczy

    OdpowiedzUsuń
  3. Strzal w 10 z tym postem

    OdpowiedzUsuń
  4. Dkladnie, dieta to podstawa. Zeby miec super figure nie trzeba katowac sie cwiczeniami tylko dieta jesr najwazniejsza. Ja schudlam tylko dzieki diecie. Nawet nic nie cwicYlam Aneta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale cwiczenia tez sa wazne aby cialko troszeczke wyzez ic bo dieta nie wykodeluje fajnie sylwetki

      Usuń
  5. Ja na szczescie pozegnalam sie z tym cholerstwem tzn slodyczami i fast foodami i wiesz co? Dobrze mi z tym:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tez mialam taki epizot w zyciu ze tylko cwiczenia bez diety i kiepsko na tym wyszlam. Zmarnowany czas tylko Elka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba, kazdy przez to przechodzil niestety

      Usuń
  7. A jak sie nie cwiczy to sama dieta tez sie schudnie? Nie mam czasu na treningi a z tego co widze to minimum 2 godziny trzeba miec w ciagu dnia na trening. Nie mam na to czasu jako kobieta pracujaca i matka malego dzieciaczka :( Ratuj !! Bo kg po ciazy dalej nie zgubione :( Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu zagladaj na bloga, niedlugo pojawia se krotkie i skuteczne treningi. Bedziesz potrzebowac jedynie 30 min, a nie 2 godzinki. Sadze, ze to cos dla Ciebie i kg po ciazy pojda w sina dal :)

      Usuń
  8. Polecasz jakies treningi na cale cialo? I w ogole co teraz cwiczysz? Czytam Cie od samego poczatku to chyba juz 3 lata? Zmiana bloga na plus !
    L.D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie, ze zmiana bloga sie podoba. Mohe treningi juz na niach beda pokazywac sie w nowej serii. Wiec zapraszam do zagladania codziennie

      Usuń
  9. Ooo ja tez jestem tu od poczatku, podoba mi sie nowa szata graficzna bloga nomi nowa koncepcja. Lubie jak ktos pisze wlasnymi slowami , a nie kopiuje po 100 razy definicje z neta. A co do cwiczen to moze Be Slim jakis twoj trening co? Brakuje mi szybkiego treningu bo wszytsko mi sie juz znudzilo:) Moniczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniczka juz na dniach pierwszy autorski trening :)

      Usuń
  10. A co myslisz o typowych dietach ? Zastanawiam sie czy nie wybrac jakiejs?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdrowe ozdywianie to jest to. Nie katuj sie dieta i, nie warto

      Usuń
  11. Mam taki sam plan :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Eh a ja tak bardzo lubie smażone....

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja z dieta mialam najwiekszy problem poniewaz bardzo lubie jesc. Uwielbiam smakowac nowe dania, produkty itp. No ale jakos trzymam ta diete i leci samo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mozna jesc duzo, smacznie i zdrowo. Kwestia dobrych przepisow

      Usuń

Dziekuję za komentarz i zapraszam ponownie. BeSlim

Copyright © 2014 be slim , Blogger