Skutki picia duzej ilości wody



Tak, tak brzmi dziwnie ale dobrze czytacie. Są skutki uboczne picia za dużej ilości wody dziennie. Musisz wiedzieć koniecznie , o co chodzi.








Nie ważne, czy pijemy wodę, soki, herbaty czy inne napoje najważniejsze jest to,  żeby regularnie przyjmować płyny, w ciągu całego dnia. Należy przyjmować od 6-8 szklanek dziennie, jeśli intensywnie ćwiczysz i się pocisz to troszkę więcej.




Czy wiesz co to jest  Hiponatremia ?

To najbezpieczniejszy skutek nadmiernej ilości wody jaka wypijemy.

Jeśli ćwiczysz około 3,5 godziny ciągiem  i wypijasz więcej  niż około 1 litra płynu na jedna godzinę to możne dojść do drastycznego spadku zawartości sodu w Twoim ciele, a to może spowodować niestety śmierć.


Objawy  Hiponatremia to :

- puchnięcie rak - ale takie wyraźne puchniecie. Masz wrażenie ze Twoje dłonie podwoiły objętość.
 - skurcze nóg,
- wyraźna utrata koncentracji,
- biegunka albo wymioty,

Jeśli ćwiczysz dłużej niż 3,5 godziny i doświadczysz jakiegokolwiek z tym objawów natychmiast zgłoś się do szpitala !!!

17 komentarzy:

  1. Wow nie wiedziałam o tym. bede pamietać - dzieki !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Masakra jak można było tego nie wiedziec. Aż wstyd sie przyznać. Poraz kolejny BeSlim nie zawiodła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. BeSlim czy ja już Ci nie posałam, że Cie uwielbiam ?? Jesteś skarbnicą wiedzy!!! Marlenka

    OdpowiedzUsuń
  4. O matko nie wiedziałem o tym... Artur

    OdpowiedzUsuń
  5. Dodatkowo trzeba pamiętać o tym, że regularne picie za dużej ilości wody bez ćwiczeń ciągiem po prostu wypłukuje minerały z naszego organizmu. Stąd blisko do wielu niedoborów i gorszego samopoczucia. :) A picia dużej ilości wody na raz nie polecam, bo i tak nam nic to nie da, a tylko nas rozboli brzuch i i tak większość przez nas "przeleci" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo przydatny artykuł ;) Będę o tym pamiętać

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba masz chochlika ;)

    "Czy wiesz co to jest Hiponatremia ?

    To najbezpieczniejszy skutek wlasnie nadmiernej ilości wody jaka wypijemy."

    Tylko, że do tego stanu chorobowego dochodzi też, kiedy jesteśmy odwodnione :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Masz racje TEŻ :) ale w poście pisze tylko o Przewodnieniu hipotonicznym czyli inaczej hiponatremi :) a o odwodnieniu będzie osobny post :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super informacja i bardzo wazna dla sportowcow

    OdpowiedzUsuń
  10. Dlatego bardzo uwazam na pocie wody. Koedys mialam z nia problem ale dzieki Twoim wczesniejszym poradom daje rade z wypijaniem odpowiedniej ilosci wody

    OdpowiedzUsuń

Dziekuję za komentarz i zapraszam ponownie. BeSlim

Copyright © 2014 be slim , Blogger