Nauka picia wody



Oj ciezko ze mna bylo jesli chodzi o ilosc wypijanej dziennie wody. Ale na szczescie znalazlam kilka sposobow dzieki, ktorym udalo mi sie wreszcie pic te minimum 2 litry wody dziennie.





1) Najlepiej pic w czyms wypasionym, fajnym.

Nie potrafilam wypic wody w zwyklym kubku czy szklance.
Zamienilam te powyzsze na kieliszek po winie ktory ma u mnie z 300 ml czyli wiecej niz szkalnka. I tak potrafilam na raz wypic caly kieliszek. I co najwazniejsze  o wiele lepiej mi sie z takiego szkla pilo niz z kubka :)
Dzisiaj mam z 3 wysokie szklanki + oczywiscie moj kieliszek z wina w ktorych moge i umiem pic wody i smakuje mi ona :)

2)Dzbanek + szklanka

Mieszkam w domu z sypialnia na 2 pietrze i kuchnia na parterze.
To duze utrudnienie dla picia wody. Gdyz nie chce mi sie schodzic bez przerwy na dol po wode.
W uk mozna pic normalnie wode z kranu, jest smaczna i miekka, bez kamienia. Wiem sama sprawdzalam wiec bez obaw kupowanie wody butelkowanej mnie nie dotyczy :)

Ale wracajac do tematu dzbanuszki, dzbanki, dzabaneczki kolo lozka , na stoliku, parapecie. Tam gdzie pasuje .Postawic kolo niego szklanke ( oczywiscie jedna z tych ulubionych) i zestaw gotowy. Gdy wstaje ( mam taki zestaw na parapecie)  rzuca mi sie w oczy i poprostu zachciewa mi sie pic. Nie musze nigdzie schodzic bo mam pod reka wode w dzbanku.

To samo mozna zrobic z woda butelkowana zamiast dzbanka.

3) Woda wszedzie

Gdy wychodze na dwor koniecznie w plecaku czy torebce mala woda musi byc.
Nie brac 1,5 l  bo to nas zmeczy. Za ciezkie do noszenia.
Ja postawilam na mala butelke 0,5 l  albo 1 l ktora mi nie ciazy w plecaku.
Zaopatrzylam sie w plastikowoa butelke , sportowa do wody. Mam pojemnisc 1 l, w planie mam jeszcze kupic mniejsza 0.5 l. I tak wychodzac z domu, nalewam sobie do takiej butelki a la bidon wode  i wyruszam w swiat z woda pod pacha :)


4) Smakuj

Na rynku jest mase wod. Gazowane, nie gazowane, lekko mineralizowane, smakowe itp.
Poprostu za kazdym razem gdy robisz wieksze zakupy wez kilka roznych firm i poprobuj ktora woda najbardziej Ci smakuje. Sama bylam zdziwiona. Dla mnie keidys - woda to woda smakuje tak samo. Ale nie, nie, :) Mimo iz wieksza czesc wody pije z kranu, to czasami kupuje moja ulubiona butelkowana;) przetestowalam sama na sobie kilka rodzai i wiem ktora najbardziej mi smakuje.
Gdy polubisz smak swojej wody. Chetniej bedziesz po nia siegac ;)

5) Alternatywa

Aleternatywa dla tych co nie lubia zwyklej wody, jest woda smakowa. Ale nie ta kupoiwana tylko zrobiona samemu.
Ja zaczynalam od wody z cytryna - na poczatku byla mega kwasna ale z czasem mega ja polubilam. Orzezwiajaca  bardzo :) Potrafie wypic taka duza szklane od smoothie  cala , naraz :) Ale zamist cytryny mozna dac rozne inne owoce.
Zdrowo,  no i takie wody tez lepiej wchodza :)

To takie moje 5 punktow dzieki ktorym nauczylam sie wreszcie pic wode:)

A Wy macie jakies swoje techniki?

8 komentarzy:

  1. Bardzo fajny, przydatny post :) pamiętam jak duzym problemem bylo dla mnie picie wody..
    pomogl super sliczny kubeczek, ktory az chcialo się miec w rece i na niego patrzec:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To duper ze pomocny byl dla Ciebie kubek ;) wrzuc fote tutaj jak on wyglada:) ale fakt posiadanie fajnego kubka czy szklanki do picia to strzal w dziesiatke do wypijania wiecej wody :)

      Usuń
  2. Polecam słoiki ze słomką - są bardzo wygodne a przez słomkę pije się dużo więcej. Jeśli chodzi o wypijanie szklanki za jednym razem to nie polecam, bo woda dosłownie przez nas "przeleci". Żeby nawodnić organizm należy pić regularnie po kilka łyków. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak słomki to dobry wynalazek :)

      Usuń
  3. Haha, punkt 2 u mnie byłby trudny do zrealizowania - wścibskie koty uwielbiają wypijać wodę prosto ze szklanek czy z dzbanków :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha rozbawiłaś mnie z tymi kotami :)

      Usuń
  4. Widze duzo osob ma problem z piciem wody. Na pewno fajna szklanka jest w stanie pomoc w wypiciu wiekszej ilosci wody i slomka do tego i duet perfekcyjny

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja daje rade z 2 litrami wody :):) brawo ja!!

    OdpowiedzUsuń

Dziekuję za komentarz i zapraszam ponownie. BeSlim

Copyright © 2014 be slim , Blogger