Polenta

Polenta, a co to takiego?
Czytaj dalej aby się dowiedzieć :)


Niedawno odkryłam Polente i wpadlam po uszy.
Mogłabym ją jeść codziennie 5 razy w ciagu dnia hihih :)

Polenta to włoska potrawa ludowa sporządzana pierwotnie z mąki kasztanowej obecnie na ogół z mąki kukurydzianej lub kaszki kukurydzianej, niekiedy z dodatkiem sera i różnych sosów, np. sosu pomidorowego. Rodzaj mamałygi.
Popularnym sposobem podawania i przygotowywania polenty jest przełożenie gotowej mamałygi do niskiego naczynia. Po ostygnięciu kroi się ją na dowolne kawałki, a następnie grilluje z każdej strony.





Polenta to równiez swietne zrodlo bialka !!!!



Smak ma neutralny, wiec samej jako tako jej sie nie je. Ja ja griluje, a potem dodaje jogurt naturalny z ziolami plus warzywka i gotowe. Serwuje sobie ja głównie na lunch.

Wystarczy zmieszac ja z goraca woda na gazie i ciagle mieszac aby uzyskac gladka zbita konsystencje, przelozyc do miski, foremki do pieczenia i poczekac az ostygnie i zgestnieje  :) Mozna wymieszac przed przelozeniem ja do miski z parmezanem , dodac ziola , przyprawy. Jak kto lubi :)



Tutaj już po wygnieceniu z foremki:


 Grilowana

A tutaj juz na moim talerzu :)





Smacznego !!!












10 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam, kiedyś muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. też nigdy nie próbowałam, ale wygląda bajecznie! *.*

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię, ale najczęściej pojawia się u mnie na słodkie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz na slodko to nawet nie pomyslalam aby zjesc:):): jutro to nadrobie:)

      Usuń
  4. omg w pierwszej chwili przeczytalam placenta :))) hahaha

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie jadłam tego, musi być smakowite :)

    OdpowiedzUsuń

Dziekuję za komentarz i zapraszam ponownie. BeSlim

Copyright © 2014 be slim , Blogger