Kilka smacznych dodatkow do potraw

Dodatek do dania glownego  jest nie mniej wazny niz gwozdz programu choc ,serwowany na boku wzbogaci Twoj posilek  w zwiazki odzywcze najcenniejsze dla zdrowia.
dzisiaj przedtswie kilka przepisow na smaczne dodatki.

Mniammmmmmmm



Pieczona dynia z olejem pomaranczowym

Porcja: 6 , czas: 40 min / porcja 95 KCAL, 3 g bialka, 18 w weglowodanow, 4 g tluszczu, 1 g blonnika

1. Rozgrzej piekarnik do 190 stopni C, polacz lyzke skorki otartej z pomaranczy z lyzka oliwy.
2. Rozetnij dynie odmiany acorn (podluzna z zielona skora) wzdluz na pol, wyjmij nasiona i wyrzuc, a polowki pokroj w podluzne paski 1,5 cm.
3. Pokryj paski dyni mieszanka  1/3 szklanki swiezego wycisnietego soku pomaranczowego z lyzka oliwy, listkami z 2 galazek tymianku, 1/4 lyzeczki soli i 1/8 lyzeczki swiezo zmielonego  pieprzu.
4. Uloz paski dyni skorka do dolu  w zaroodpornym naczyniu  w 2-3 warstwach i piecz pod przykryciem przez ok 30 min , az dynia bedzie miekka, wyjmij z piekarnika i skrop oliwa pomaranczowa.


Slodko-cierpki relish zurawinowy

Porcja: 10 , czas: 5 min / porcja 75 KSAL, 0,5g bialka, 23 g weglowodanow, ,1g tluszczu, 5 g blonnika

1. Oczysc z ogonkow 2 szklanki swiezej zurawiny (225g), obierz  srednia pomarancze iusun jej pestki, obierz i zetrzyj na tarce srednie jablko Granny Smith.
2. Zmiksuj zurawine z miazszem pomaranczy i 2 lyzkami melasy z granatu (ew. buraczanej lub innej) i 1/4 szkl cukru  po czym wymieszaj ze startymjablkiem.

Zapiekane faszerowane pieczarki

Porcja: 24, czas 90 min, porcja 5oKLAC, 2 g bialka, 4 g weglowodanow, 3g tluszczu, 1 g blonnika

1.Rozgrzej piekarnik do 225 stopnni C, usun trzony z 24 pieczarek o srednicy kapelusza ok 5 cm i drobno posiekaj a kapelusze uloz blaszkami do gory w glebszej blasze.
2. Rozgrzej na patelni 2 lyzki oliwy, wrzuc kostki z 1/2 malej czerwonejcebuli i 2 zabiczosnku , zgniecione; podsmazaj  3-5 minut, az cebula zmieknie. wrzuc posiekane grzyby  i smaz jeszcze 5 minut , po czym zdejmij patelnie z kuchenki by ostyglam.
3.Nadzienie: polacz miks grzybow, ze szklanka posiekanej natki  i 2/3 panierki Panko lub tartej bulki, 1/2  szklanki swiezego startego parmezanu i 1/4 lyzeczki ostrej papryki. Dopraw sola i pieprzem do smaku
4. Naloz do srodka kapelusza po czubatej lyzce nadzienia. , lekko dociskajac , po czym rozloz miedzy kapelusze 2 lyzeczki masla zimnego koniecznie.
5. polacz 1/4 szklanki wytrawnego bialegowina z 1/2 szklanki wody, wlej ma dno blachy i piecz od 25 minut az nadzienie sie przyrumieni

Czerwona komosa z suszonymi czeresniami i wedzonymi migdalami
Porcja: 6, czas: 40 min/ Porcja: 185 KCAL, 6g bialka, 26g weglowodanow, 9g tluszczu, 6 g blonnika

1. Doprowadz do wrzenia 1 i 1/2 szklanki bulionu warzywnego, wrzuc szkalnke czerwonej komosy i gotuj pod czesciowym przykryciem prze okolo 15 min , po czym odkryj i wymieszaj widelcem.
2. Polacz po 1/2 szklanki posiekanych suszonych czeresni i wedzonych migdalow (ew. uzyj zwyklych i dopraw danie sola i papryka) z 1/4 szklanki posiekanego drobno szczypiorku , lyzka oliwy i lyzeczka octu z sherry; dopraw do smaku solna  i swiezo mielonym pieprzem




















zrodlo: gazeta sharpe

1 komentarz:

  1. *Left-overs hint: Cabbage and Carrot Saute is great the next day, warmed
    and topped with scrambled eggs. According microwave recipes, Zhang fall can easily come
    up with a few both nutritious and delicious dishes and
    convenient, the key is not repeated every day
    can be oh. Usually you can take the same recipes and
    replace the ingredients with healthier choices.

    My site :: przepisy przepisy przepisy

    OdpowiedzUsuń

Dziekuję za komentarz i zapraszam ponownie. BeSlim

Copyright © 2014 be slim , Blogger