Higiena na siłowni





Ciągle czytamy wiadomości, artykuły na temat treningów, diet, siłowni. A Ty wiesz jak zachować higienie na siłowni?





1) Nigdy nie choć po siłowni na bosaka !!! Wiele osób korzysta z siłowni każdego dnia, niektóre są czynne nawet 24 godziny na dobę. Zarazki i bakterie w takich siłowniach są wszędzie. Zawsze zabieraj obuwie zmienne, a pod prysznic obowiązkowo klapki.

2) Zawsze mam przy sobie antybakteryjny żel do dezynfekcji. Dezynfekcja sprzętu, który dotykamy oraz dezynfekcja rąk to podstawa. Może i wygląda to głupio, ale dzięki temu mam pewności, że nie stykam się z zarazkami i osoba, która będzie ćwiczyć po mnie, będzie miała czysty i bezpieczny sprzęt. To taka reakcja łańcuchowa, jeśli Ty zdezynfekujesz i każda kolejna osoba po sobie-będzie czysto ;)

3) Nie dotykaj twarzy spoconymi, mokrymi rękami. Spocone dłonie to siedlisko drobnoustrojów i zarazków. Jeśli już musisz dotknąć twarzy użyj do tego swojego, prywatnego ręcznika.

4) Nie dziel się woda. Miej zawsze swoja butelkę. A jeśli ktoś już chce Twojej wody poproś o szklankę albo plastikowy kubek, albo po prostu przelej wodę do butelki osoby, która prosi o wodę.

5) Miej 2 ręczniki zawsze w swojej torbie na siłownie. Jedna z zasad korzystania z siłowni mówi, aby rozkładać własny ręcznik na ławeczkach, sprzętach itp. które używamy. Drugi ręcznik będzie nam potrzebny pod prysznic. Nigdy nie używaj jednego ręcznika do ćwiczeń i pod prysznic.

6) Jeśli zabierasz na siłownię albo fitness, albo gdzie kol wiek indziej swoja mate do ćwiczeń to postaraj się po każdym razie zdezynfekować i umyj ja.

7) Zawsze po treningu skorzystaj z prysznica. Porządnie wyszoruj swoje ciało z toksyn i brudu, które wypociłaś.

8) Po treningu wkładaj swój strój treningowy oraz buty do osobnego worka w torbie i wyjmuj je od razu po przyjściu do domu. Buty wietrzymy, spryskujemy przeciwgrzybicznym sprayem. gdyż grzybica stop to poważny problem u sportowców.

A Wy jak dbacie o swoja higienę osobista podczas treningu ?

Higiena osobista to podstawa zadbaj o nią już dziś !!! :)


33 komentarze:

  1. Zawarlas wszystko to co potrzebne

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbam Twoj blog. Codziennie tu zagladam, bo codziennie dajesz mi energie do dzialania !! Jestes super, mam nadzieje, ze poznam Cie kiedys osobiscie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie ze Ci sie blog podoba:)

      Usuń
    2. Ja tego uwielbiam i czekam na kolejne posty.
      Patrycja S.

      Usuń
  3. Podstawa to oczywiście prysznic. Pamiętam, że zajęcia WF na studiach były koszmarem właśnie z tego powodu - brak możliwości wzięcia prysznica. Teoretycznie były AŻ całe dwie kabiny (na 30 dziewczyn), problem polegał na tym, że 10 minut po WF były kolejne zajęcia :( Nie ma to jak zasuwać w zimie, będąc spoconym, 4 budynki dalej na wykład...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj znam ten bol... Mialam tak samo, tez bardzo mnie to wkurzalo, ze uczelnia nie pomysli o takich rzeczach:/

      Usuń
    2. Noo to jest najgorsze, tez tak mialem i nie wspominam tego za dobrze. Oj chorym to sie bylo non stop przez to

      Usuń
    3. Noo ja tez ciagle chorowalam przez takie akcje, coz trudne zycie studenta hihi:)

      Usuń
  4. Szczerze to nie byla, swiadoma tego. Dzieki za te rady, na pewno bede sie do nich stosowac:)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co, po to titaj jestem aby pomagac:)

      Usuń
  5. Oj jak mnie to wkurza wlasnie, ze duzo osob zostawia jaki syf na siłowni po sobie. A żeby ktoś wziął ze soba recznik na maszyny to chyba świętość niestety. Mam nadzieje, ze ten post dotrze do duzej ilosci osob !!! Dzieki ze jestes

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reakcja lancuchowa jesli ktos zacznie tak robic to druga osoba podpatrzy i tez bedzie zostawiac porzadek i brac recznik. Musimy im wszytskim pokazac jak to sie robi

      Usuń
  6. Recznik to podstawa, niech kazdy o tym pamieta do cholery!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj widze nie tylko mnie to wkurza :)

      Usuń
  7. A mi ktoś notorycznie zawsze zabiera wode! A jak juz sie znajdzie kleptoman to i tak nie wypije po kimś i zawsze jestem bez wody!! Ratunku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu musisz oznaczać swoja wode, albo kupic butelke do wielrazowego stosowania i problem z glowy ale swoja droga to nie fajnie jak ktos bierze nie swoja wode. Albo moze ktos Cie podrywa na wode hehe:)

      Usuń
    2. Ja polecam butelke wielorazowa albo fajny bidon i po kłopocie z podbieraniem wody

      Usuń
  8. o tak, bardzo przydatny post!! strzal w 10, wiele osob niestety nie wie co to higiena..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, ale mam nadzieje, że to sie poprawi i każdy zacznie już dbać o higiene:)

      Usuń
    2. Ja dbam :):)

      Usuń
  9. Mam wrażenie że wiekszość facetów nie stosuje sie do żadnych zasad. Kobietki nie maja z tym problemu no i ja chociaż też jestem facet:) wiem wiem moja skromność BeSlim:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie rozdzielałam na facetów i kobiet , punkty dotycza każdego aby dbał o czystość

      Usuń
    2. Dokladnie nawet kobiet czasem sa flejtuchami niestety.

      Usuń
  10. I jeszcze błagam, wycierajmy sprzęty po ćwiczeniach :( Są specjalne pojemniki z papierowymi ręcznikami, żeby przetrzeć rączki w orbiteku, na bieżni czy ciężary. A nadal mało osób to robi. Nic fajnego dotknąć spoconych rączek rowerka :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie !!! Fajnie by było jak by osiba na recepcji wspominała o tym osobą które ćwiczą

      Usuń
  11. Fajnie, ze o tym napisalas, bo mnie tez to bardzo frustruje ze wiekszosc osob zostawia po sobie syf

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie to napisałaś! ;)


    ______________________
    http://bit.ly/2cNcBo4

    OdpowiedzUsuń
  13. Super wszystko ujete, tak trzymaj, Artur

    OdpowiedzUsuń

dziekuje za komentarz i zapraszam ponownie. BeSlim

Copyright © 2014 be slim , Blogger