Wielki Słownik terminów sportowych



Post dotyczacy angielskich slowek przetlumaczonych na polski tak aby kazdy wiedzial o co chodzi, jakie to cwiczenie w obcojezycznych filmikach z treningami.




Wiele osob ma problem z rozroznieniem cwiczen i terminow sportowych, a gdy sa napisane w jezyku angielskim to jest to czasami jeszcze wiekszy problem. Sama gdy zaczynalam swoja historie ze sportem mialam z tym problem.

Dzisiaj wychodze do Was z Pomoca.

Spis jest w miare alfabetyczny. Jesli brakuje jakis cwiczen czy terminow, albo poprostu chcesz zapytac sie o dana nazwe napisz w komentarzu, a dolacze go do spisu. W miare moich mozliwosci wyszukalam filmiki pomocnicze do niektorych nazw tak aby latwiej Wam bylo zobaczyc jak dane cwiczenie wyglada :) Gdy klikniecie w slowo "TUTAJ" otworzy Wam sie filmik z danym cwiczeniem :)


A

Aerobiczna 6 Weidera - A6W - TUTAJ
Air squat - przysiady  TUTAJ
Arnold Press-arnoldki  TUTAJ



Anaerobic exercises-Ćwiczenia beztlenowe- trening siłowy, obejmujący krótkie, intensywne eksplozje energii. 
Atrophy-Atrofia, zanik mięśni

Ankle weights-Obciążniki na przeguby-ciężarki zwykle w formie opasek zapinanych dokoła przegubów na nogach i rękach.
ABT (abdominals, buttocks, thighs) - są to zajęcia grupowe, które skupiają się na pracy nad mięśniami ud, pośladków i brzucha. Często z użyciem stepów (podestów) i ćwiczeń siłowo-wytrzymałościowych.


B

Box jump - wskoki na podwyższenie  TUTAJ
Burpee - padnij, powstań   TUTAJ
Bench press – wyciskanie sztangi w leżeniu na ławce poziomej TUTAJ

Back squat - przysiad ze sztangą na barkach z tyłu TUTAJ
Back lever - TUTAJ
Bridge - mostek TUTAJ
Bulgarian dips - TUTAJ
Behind-neck (barbell) press - wyciskanie (sztangi) zza karku TUTAJ
Bent-over barbell row - podciąganie sztangi w opadzie TUTAJ
Back extension - prostowanie tulowia TUTAJ
Barbell curl - unoszenie przedramion ze sztanga TUTAJ
Barbell wirst curl - zginanie nadgarstków ze sztanga podchwytem TUTAJ


Bar-Gryf-element sztangi w formie pręta na który zakłada się pierścienie obciążające. 
Burns-Palenie mięśniowe- stan podrażnienia mięśni wywołany ćwiczeniami na granicznych obciążeniach.
Burnout ( overtraining) -Przetrenowanie- stan psychicznego i fizycznego przemęczenia
BMI (body mass index
)
-wskaźnik masy ciała. Określa stosunek wzrostu do wagi. Można go wyliczyć przez podzielenie masy ciała wyrażonej w kilogramach przez wzrost podany w metrach podniesiony do kwadratu.

BMR (Basic metabolic rate)
- metabolizm spoczynkowy - czyli ilość energii potrzebna do utrzymania podstawowych funkcji życiowych.

Body ball
- zajęcia grupowe wykorzystujące ćwiczenia z dużymi gumowymi piłkami.

Body bar -zajęcia grupowe wykorzystujące ćwiczenia siłowo-wytrzymałościowe ze specjalną sztangą. Oddziałuje na całe ciało, wpływa na wzrost siły i wytrzymałości.
BPM (beats per minute)
-ilość uderzeń serca na minutę.


C

Clean - zarzut na przysiad TUTAJ
Clean and jerk - podrzut (dwubój olimpijski) TUTAJ
Cast handstand wall walks - TUTAJ
Close-grip pulldown - ściaganie linki wyciągu pionowego waskim chwytem  TUTAJ
Close-grip pull-up - podciąganie na drążku w waskim uchwycie TUTAJ
Calf raise on the leg-press machine - wspięcia na suwnicy  TUTAJ
Concentration curl - unoszenie przedramienia ze sztangielka w oparciu o udo TUTAJ
Cable crossover - krzyżowanie linek na bramie TUTAJ

Chin Ups-podciąganie sie na drążku podchwytem TUTAJ
Close Grip Bench Press-wyciskanie sztangi na łąwce płaskiej w wąskim uchwycie  TUTAJ


Chinning bar-Drążek-metalowy pręt wykorzystywany do podciągania się na rękach.
Chalk-Magnezja- proszek nakładany na ręce w celu uniknięcia poślizgu i pewniejszego chwytu gryfu sztangi lub sztangielek lub podczas wspinaczki
Cut up-Rzeźba- pozbycie się tkani tłuszczowej z organizmu w celu pokazania szczegółów umięśnienia.
Contraction
-Skurcz mięśnia - skracanie się mięśnia przy jednoczesnym pokonywaniu oporu

Cardiovascular training-Trening kondycyjny- trening wpływający na wydolność serca i płuc
Circuits-Trening obwodowy-system treningowy, polegający na natychmiastowym przechodzeniu od jednego ćwiczenia do następnego. 
Vascularity-Unaczynienie-stopień pokrycia mięśni siatką naczyń krwionośnych.
Calanetics-program ćwiczeń opracowany i popularny głównie w USA na początku lat osiemdziesiątych. W jego skład wchodzą ćwiczenia dla wszystkich grup mięśni mające na celu poprawę jędrności ciała i jego wyglądu.
Core board-ćwiczenia na specjalnym przyrządzie - ruchomej desce na czterech nogach, której zadaniem jest ciągłe wytrącanie osoby ćwiczącej z równowagi. Te ćwiczenia wzmacniają mięśnie odpowiedzialne za utrzymanie prawidłowej postawy ciała, wymuszając ich nieustanny wysiłek.
Ćwiczenia aerobowe-ćwiczenia aerobowe zmuszając płuca i serce do cięższej pracy, wzmacniają je i poprawiają ich kondycję. Intensywność w wysiłkach aerobowych jest na ogół średnia. Czas trwania nie powinien być krótszy niż 20 minut. Regularne ćwiczenia aerobowe są jednym z najskuteczniejszych narzędzi w obniżaniu ciśnienia krwi, pomagają w łagodzeniu stresu, napięć oraz zapobieganiu depresji.
Ćwiczenia anaerobowe- są przeciwieństwem ćwiczeń aerobowych. Polegają na wykonywaniu krótkich i bardzo intensywnych wysiłków np: sprint na 100 metrów. Powodują odkładanie się kwasu mlekowego w mięśniach (zakwasy), wymagają przerw odpoczynkowych. Wpływają na poprawę siły i szybkości. Najczęściej stosowane są w treningu sportowym.

Ćwiczenia gibkościowe-celem tych ćwiczeń jest rozciąganie mięśni. Polegają na utrzymywaniu statycznych pozycji z rozciągniętymi mięśniami np: skłon w przód. Wpływają na zwiększenie ruchomości stawów. Poprawiają ogólne samopoczucie, wpływają na zmniejszenie bólów kręgosłupa i mięśni. Powinny być wykonywane regularnie przez wszystkich, bez względu na wiek.
Ćwiczenia izometryczne-są to ćwiczenia podczas których utrzymuje się stałą długość mięśnia - pozycje z obciążeniem, bez ruchu np.: krzesełko
Ćwiczenia izotoniczne-są to ćwiczenia ze stałym obciążeniem i zmianą długości mięśnia np.: przysiady z hantlami.
Ćwiczenia siłowe-inaczej zwane oporowymi, to ćwiczenia polegające na pokonywaniu oporu lub ciężaru np: hantle czy sztanga. Ich celem jest zwiększenie siły i masy mięśni szkieletowych. Powodują wzrost metabolizmu, wpływają na poprawę ukrwienia i unerwienia mięśni. Przyczyniają się też do poprawy wyglądu zewnętrznego i stanu psychicznego. Mogą też podnieść samoocenę. Wykonywać mogą je wszyscy, bez względu na wiek



 D

Double under- podwójne skoki na skakance TUTAJ
Dip - pompki na poręczach, kółkach gimnastycznych, skrzyniach TUTAJ
Deadlift - martwy ciąg TUTAJ
Diamond pushup - TUTAJ
Dragon flag - TUTAJ
Dumbbell shrug - unoszenie barkow, szrugsy  TUTAJ
Dumbbell kickback - prostowanie przedramienia w opadzie tułowia (lub z podparciem) TUTAJ
Dumb-bell press - wyciskanie sztangielek leżąc  TUTAJ
Decline barbell press- wyciskanie sztangi głową w dół TUTAJ
Dumbbell hammer curls-uginanie ramoion ze sztangielkami chwyt młotkowy  TUTAJ



Definition-Definicja-posiadanie odtłuszczonych mięśni. 
Density-Gęstość-twardość, grubość i ciężkość mięśnia.


E

Elbow lever-TUTAJ
Elephant standTUTAJ
Ez-bar preacher curl - unoszenie przedramion ze sztangą łamaną na modlitewniku TUTAJ
Ez-bar reverse curl - uginanie przedramion ze sztanga łamaną nachwytem  TUTAJ



EZ -cumbered bar-Gryf łamany-specjalnie powyginany, krótki gryf służący do ćwiczeń bicepsów i tricepsów. 
Extensions-Prostowanie- działanie polegające na oddalaniu się części ciała od jego środka lub od początkowego przyczepu mięśnia 
Endurance-Wytrzymałość-zdolność mięśni do ciągłego wysiłku przez dłuższy czas.


F

Front Squat - przysiad ze sztangą na klatce piersiowej TUTAJ
Frog stand - waga - TUTAJ
Front Lever TUTAJ
Front Lever Pulls- TUTAJ
Front Dumbbell Raisei - unoszenie sztangielek przodem TUTAJ



Flexibility-Giętkość-zdolność mięśni do rozciągania się i duży zasięg ruchu w stawach.
Flushing-Napływ krwi - pompowanie krwi do mięśni 
Free weights-Swobodne ciężary-sztangi i sztangielki w odróżnieniu od maszyn treningowych
Fast twitch fibers-Włókna szybkokurczliwe-typ włókien mięśniowych, które szybko się włączają i są wykorzystywane głównie przy beztlenowym wysiłku, takim jak sprinty czy boje siłowe
Forced reps-Wymuszone powtórzenia-korzystanie z fizycznej pomocy partnera w celu ukończenia ostatnich kilku powtórzeń w serii
Fat burning-zajęcia nastawione na spalanie tkanki tłuszczowej.
Fit ball-zajęcia grupowe z wykorzystaniem dużych gumowych piłek. Wpływają na poprawę kondycji i poczucia równowagi. Dobrze prowadzone są świetną zabawą. Dzięki zastosowaniu gumowych piłek nie obciążają mocno kręgosłupa i innych stawów. Osoby o słabej koordynacji i poczuciu równowagi muszą uzbroić się w cierpliwość- upadki murowane.


G

Groove-Trasa sztangi- optymalna droga, po której powinna poruszać się sztanga w trakcie wykonywania ćwiczenia, tak aby miesień pracował w pozycji maksymalnie wyizolowanej.



H

 
Hand stand push up - pompki w staniu na rękach - TUTAJ

Hang Squat - zarzut lub rwanie na przysiad z pozycji  TUTAJ
Handstand wall runs  -TUTAJ
Hanging single leg lifts TUTAJ
Human Flag-TUTAJ
Hack squat -  przysiad TUTAJ
Hanging leg raise - unoszenie kolan wisząc na drążku TUTAJ


Hyperplasia-Hiperplazja-rozrost mięśni poprzez powiększanie się liczby włókien mięśniowych
Hypertrophy-Hipertrofia-rozrost mięśni poprzez powiększanie się włókien mięśniowych
Headstrap-Czepiec-siatka z rzemieni zakładana na głowę służąca do wykonywania ćwiczeń na mięśnie szyi.
HIIT (high intensity interval training)-rodzaj treningu o wysokiej intensywności. Polega na wykonywaniu krótkich bardzo intensywnych wysiłków z przerwami na wypoczynek. Korzystnie wpływa na wydolności fizyczną i pomaga pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej.

I

Iron Cross-TUTAJ
Incline lateral raise - unoszenie sztangielek bokiem w opadzie TUTAJ
Incline-bench dumbbell row (one leg kneeling) - podciaganie sztangielki w opadzie tułowia (opierając jedno kolano o ławeczke) TUTAJ
Incline-bench dumbbell row lying facedown - podciaganie sztangielek leżąc na brzuchu na ławeczce skośnej  TUTAJ
Incline press - wyciskanie na ławce skos TUTAJ
Incline barbell Press-wyciskanie sztangi na ławce prostej głową w górę  TUTAJ
Incline flyes -rozpiętki głową w górę TUTAJ

Incline Dumbbell Curls-uginanie ramion ze sztangielkami siedzac na ławce skośnej TUTAJ


Isometric exercises-Ćwiczenia izometryczne-ćwiczenia polegające na napinaniu mięśni bez zmiany ich długości oraz bez wykonywania ruchu w stawach. 
Isotonic exercises-Ćwiczenia izotoniczne-ćwiczenia w których zmienia się długość mięśnia i jego obciążenie przy stałym naprężeniu.
Intensity
-Intensywność-stopień wysiłku wkładanego w trening

Intensywność 80% max-oblicz swoje HR max, np.: dla dwudziestopięciolatka to 195 (220 - 25), następnie oblicz 80% tej wartości = 156. Podczas treningu na poziomie 80% intensywności dwudziestopięciolatek powinien utrzymywać tętno na poziomie 156 uderzeń na minutę.
Interwał-metoda treningowa stosująca naprzemiennie intensywny wysiłek i przerwy wypoczynkowe. Bardzo wyczerpująca, przynosi świetne efekty w redukcji tkanki tłuszczowej.

 
J

Jump rope- skoki na skakance TUTAJ





K



Knee to elbow - unoszenie kolan w zwisie na drążku TUTAJ
Kettlebell swing- wymachy kettlem TUTAJ
Korean dips-TUTAJ

Kardio-formy zajęć wzmacniających układ krążenia (bieganie, jazda na rowerze, ergometr itp.


L



Lunge - wykroki TUTAJ
L-Pull Up - TUTAJ
L-Sit TUTAJ
L-sit lifts - TUTAJL-sit walks - TUTAJ
Lateral raise - unoszenie sztangielek bokiem TUTAJ
Leg extension (sigle-leg extension) - prostowanie nóg (prostowanie jednej nogi) TUTAJ
Leg press - wyciskanie na suwnicy  TUTAJ

Lying ez-bar french press - wyciskanie francuskie ze sztangą łamaną leżąc TUTAJ

Lying leg curl - uginanie nóg TUTAJ
Lat Pulldowns - ściąganie linki wyciągu górnego  TUTAJ
Lying Barbell Extensions - wyciskanie francuskie sztangi leżąc TUTAJ


Lean body mass - Sucha masa mięśniowa- termin używany dla określenia procentowej lub ilościowej zawartości czystej masy mięśniowej w organizmie. 
Ligaments - Wiązadła-pęczki silnych, sprężystych włókien, zbudowane z tkanki zbitej, łączące dwie lub więcej kości bądź chrząstek albo podtrzymujące organy, mięśnie lub powięzie. 
Lock-out- Blokowanie - końcowa część powtórzenia, polegająca na dopychaniu ciężaru przez ostatnie kilkanaście centymetrów ruchu, aż stawy zostaną zablokowane.

M

Muscle Up - wsparcie ciągiem na kółkach gimnastycznych - TUTAJ
Medicine Ball Clean - zarzut piłką lekarską TUTAJ
Maltese - TUTAJ
Manna - TUTAJ
Military press - wyciskanie z przodu TUTAJ

Max out- Maksymalne powtórzenia
maksymalny ciężar, z jakim można wykonać jedno pełne powtórzenie w danym ćwiczeniu. 

Muscle tone- Napięcie spoczynkowe mięśni - stan pobudzenia mięśniowego w którym mięsień utrzymuje stałe, lekkie napięcie.
Mind set-Nastawienie psychiczne- stawianie sobie celów i koncentrowanie się na ich wypełnieniu


N

Negative back pullsTUTAJ

Negatives-Negatywne powtórzenia-opór w ruchu wstecznym; stawianie oporu opuszczanemu ciężarowi, przeciwdziałając siłom grawitacji.

O

Overhead Squat - przysiad ze sztangą trzymaną w szerokim chwycie nad głową TUTAJ
One arm standing cable row - przyciąganie linki wyciągu poziomego jedna ręka stojąc  TUTAJOne Arm Dumbbell Row- podciąganie sztangielki w opadzie jednorącz TUTAJ
Overhead Tricep Extensions-wyciskanie francuskie stojąc  TUTAJ


Overload - Przeciążenie- ciągłe poddawanie mięśni coraz cięższej pracy


P


Pull up - podciąganie na drążku  nachwytem  TUTAJ
Push up - pompki TUTAJ
Power Clean - zarzut na ćwierć/półprzysiad TUTAJ
Power Snatch - rwanie na ćwierć/półprzysiad TUTAJ

Pike PushTUTAJ
Planche-TUTAJ
Plank-deska TUTAJ
Pull-over - przenoszenie sztangielki za glowe TUTAJ
Preacher Curls-uginanie ramion ze sztangą na modlitewniku  TUTAJ
 

Power-Dynamika-siła plus prędkość. 
Pump-Pompowanie-spowodowanie napływu krwi do mięśni.
Pumping iron
-Pakowanie-trenowanie z ciężarami. 

Progressive resistance- Progresja obciążeń-metoda treningu, w której zwiększa się obciążenia w miarę wzrostu siły i wytrzymałości mięśni.
Peak-Szczytowe napięcie-umiejętność tak dobrego i mocnego napinania mięśni, że możliwe staje się wpływanie na wysokość kurczącego się mięśnia. 


R


Row - wiosłowanie na ergometrze wioślarskim TUTAJ
Rope Climb - wspinanie się po linie TUTAJ
Reverse muscle-up - TUTAJ
Russian dips in L-sitTUTAJ
Russian leg lifts- TUTAJ
Reverse pec deck - cwiczenie na tylnia część barkow na maszynie typu pec deck TUTAJ
Reverse- grip pull-up - podciąganie na drążku podchwytem TUTAJ
Reverse-grip pull-down - ściaganie linki wyciągu pionowego podchwytem TUTAJ
Rope pressdown - prostowanie przedramion na wyciągu uzywając zaczepu w postaci liny - TUTAJ
Reverse-wrist curl behind back - zginanie nadgarstkow trzymając sztange za plecami - TUTAJ
Run - bieganie


Repetition, rep- Powtórzenie- jednokrotne wykonanie ćwiczenia z pozycji wyjściowej do pozycji końcowej
Rest pause
-
Seria przerywana-technika treningowa polegająca na wykonaniu jednego powtórzenia z submaksymalnym ciężarem, odpoczynku 10-20 sekundowym, wykonaniu następnego powtórzenia itd. 

Range of motion-Zakres ruchu- wielkość zasięgu ruchu, jakim dysponuje ćwiczący w danym ćwiczeniu

S

Sit up - brzuszki TUTAJ
Sumo Deadlift High Pull - martwy ciąg z uniesieniem sztangi do brody TUTAJ
Snatch - rwanie (dwubój olimpijski)Screw Push-Ups: TUTAJ

Single Leg Squat (tzw. "pistolety"): TUTAJ
Spider Man Push-Ups: TUTAJ
Standing straddle press to handstand TUTAJ
Straddle L-Sit: TUTAJ
Straddle planche: TUTAJ
Spartan Push UpTUTAJ
Squats- przysiadyTUTAJ
Superman: TUTAJ
Superman Push-Ups: TUTAJ
Swinging dips: TUTAJ
Seated dumbbell press - wyciskanie sztangielek siedząc TUTAJ
Seated cable row (wide grip) - przyciąganie linki wyciągu poziomego(szerokim uchwytem) TUTAJ
Straight arm pull-down - ściaganie linki wyciągu pionowego na wyprostowanych ramionach TUTAJ 
Standing calf raise - wspięcia na palce stojąc TUTAJ
Seated calf raise - wspięcia na palce siedząc TUTAJ

Standing dumbbell curl - unoszenie przedramion ze sztangielkami TUTAJ
Seated incline curl - unoszenie przedramion ze sztangielkami siedząc na laweczce skośnej  TUTAJ
Stiff-legged deadlift - martwy ciag na prostych nogach  TUTAJ
Standing military Press-wyciskanie żołnierskie  TUTAJ
Seated pulley Rows-przyciąganie linki wyciagu dolnego TUTAJ
Standing Barbell - uginanie ramion ze sztangą stojąc TUTAJ



Spotter- Asekurujący- osoba, która obserwuje nas w trakcie wykonywania ćwiczeń i interweniuje gdy nie jesteśmy w stanie dokończyć powtórzenia lub potrzebujemy pomocy. 
Streching-Ćwiczenia rozciągające
Scott bench-Ławka Scotta- prawie pionowo ustawiona podpora pod ramiona wykorzystywana w ćwiczeniach na bicepsy, zwana też modlitewnikiem.  
Straps -Paski - specjalne taśmy mocowane do nadgarstków i do gryfu sztangi, wspomagające uchwyt przy podnoszeniu sztangi. Używane także do ćwiczeń na drążku 
Striations -Prążkowanie - uwidocznione szczegóły mięśni w formie poprzecznych smug. 
Sticking point -Punkt krytyczny- takie miejsce na trasie wykonywania ruchu w danym czasie w którym siły grawitacyjne i niekorzystny układ dźwigniowy czynią ruch najtrudniejszym.  
Set -seria-  estaw zaplanowanej liczby powtórzeń, wykonywanych jedno po drugim
Slow twitch fibers
-Włókna wolnokurczliwe-typ włókien mięśniowych, które kurczą się powoli, są odporne na zmęczenie, a więc przydatne w sportach wytrzymałościowych.

Spinning-zajęcia grupowe, aerobik wykonywany na specjalnych rowerach treningowych. Zajęcia spiningu najczęściej odbywają się z dynamiczną i głośną muzyką. Zajęcia bardzo skuteczne w redukcji tkanki tłuszczowej i kształtowaniu kondycji krążeniowo-oddechowej. Step-intensywne zajęcia grupowe. Wykorzystują choreografię i podest (step). Wymagają poczucia rytmu, mocno obciążają kolana i kręgosłup.
T

Toes to bar - przenoszenie nóg do drążka w wiszeniu na drążku TUTAJ
Thruster
- przysiad ze sztangą trzymaną na klatce piersiowej z wyciśnięciem sztangi nad głowę TUTAJ

Turkish get up - tureckie wstawanie z odważnikiem kettlebell TUTAJ
Tiger Push Ups - Pompki Tygryski:  TUTAJ
Tuck planche - waga kuczna: TUTAJ
Two arm standing cable row - przyciąganie linki wyciągu poziomego podchwytem stojąc  TUTAJ
Two-arm cable curl - ściaganie linek na bramie TUTAJ
Triceps pressdown - prostowanie przedramion na wyciagu TUTAJ
Tricep Dumbbell Extensions-wyciskanie francuskie sztangielka jednorącz TUTAJ
Tricep Push Downs-
prostowanie ramion na wyciągu stojąc  TUTAJ



Training effect- Efekt treningowy-wzrost funkcjonalnej wydolności mięśni w wyniku poddawania ich wzrastającym obciążeniom treningowym. 
Training routine-Program treningowy- pełen zestaw ćwiczeń do wykonania w poszczególnych dniach treningowych.
T-bar-Półsztanga- sztanga, której gryf zamocowany jest z jednego końca do podłogi lub ramy maszyny. 
Tendons-Ścięgna- wiązka lub splot z silnej, włóknistej tkanki, łącząca mięśnie z kośćmi
Training to failure-Trening do nieudanej próby-
wykonywanie powtórzeń w serii, aż do momentu, gdy nie jest się w stanie wykonać kolejnego, pełnego powtórzenia. 

Trening obwodowy-metoda treningu w której wykonuje się ćwiczenia na różne grupy mięśni w określonej kolejności bez przerw odpoczynkowych. Obciążenie powinno pozwolić na wykonanie od 10 do 12 powtórzeń. Przerwa odpoczynkowa następuje po wykonaniu całej serii ćwiczeń.
Tubing-elastyczny gumowy rzemień służący do wykonywania ćwiczeń siłowych.


U
 Upright barbell row-podciąganie sztangi wzdłuż tułowia stojąc TUTAJ 

V

V-SitTUTAJ 


W 

Wall Ball Shot - przysiad z piłką lekarską i rzutem piłki o ścianę TUTAJWindshield wipers -wycieraczki: TUTAJ 
Wide-grip pull-up - podciąganie na drążku w szerokim uchwycie  TUTAJ
Wide-grip pull down -ściaganie linki wyciągu pionowego szerokim nachwytem TUTAJ
Wraps -Opaski- ochronne opaski lub bandaże wzmacniające stawy w trakcie wykonywania ciężkich ćwiczeń typu przysiady czy wyciskanie leżąc.



























































































zrodlo:
http://crossfit.lublin.pl
http://kalistenikapolska.pl
google.pl

http://www.sfd.pl 
http://blogkulturystyczny.blogspot.co.uk 
http://www.prozdrowie.pl



































 

7 komentarzy:

  1. Super! Na pewno nie jednej osobie się przyda! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chin up i Pull up - to są dwa różne rodzaje podciągania
    Chin up to podciąganie podchwytem
    Pull up to podciąganie nachwytem

    OdpowiedzUsuń
  3. Remarkable! Its really awesome article, I have got much clear idea about from this paragraph.


    Feel free to visit my web page; Tower Of Saviors Hack Tool

    OdpowiedzUsuń
  4. no to jest notka do której będą chyba powracać, żeby nauczyć się tych terminów :)
    fajnie, że ktoś czasem poświęci więcej czasu na konkretną notke :)

    OdpowiedzUsuń

dziekuje za komentarz i zapraszam ponownie. BeSlim

Copyright © 2014 be slim , Blogger