Kasza

                                                       A dziś    KASZA


Dzisiaj troche  o kaszach , pokaze Wam zdjecia moich kasz i kasz ktore ostatnio kupilam  i gdzie je nabylam :)


Jak juz kazdy wie kasze sa zdrowym zamiennikiem  np ziemniakow do obiadu.
Ale, ale nie wszystkie kasze "nadaja" sie do "odchudzania".
Pod względem wartości odżywczej kasze przewyższają ryż, makaron i ziemniaki. Są bogatym źródłem skrobi, która w organizmie rozkłada się powoli na glukozę - paliwo potrzebne do pracy mózgu i wszystkich innych komórek. 100 g ugotowanej kaszy manny pokrywa niemal całkowicie dzienne zapotrzebowanie na węglowodany.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/Wartosci-odzywcze-kasz-kasza-manna-jeczmienna-gryczana-kuskus-kukurydz_33729.html


Sa bogate w skrobie, ktora w ograniźmie rozklada sie powoli dodajac naszemu organizmowi duzooooo paliwa :)

Kasze maja duzo witamin i mineralow.

Jesli w podziale kasz cos poprzekrecam dajcie znac.

Napisze  o kaszach ktore poprostu znam :)  I o jednej nowosc.

Jesli znacie inne kasze, dajcie znac  a wkelej je  do notki, aby wszyscy o nich poczytali.



                                                                    Kasza jeczmienna
Jak nazwa wskazuje  otrzymuje sie ja z jeczmienia.

Do nich nalezy miedzy innymi:
pęczak, kaszę grubą, średnią i drobną oraz perłową

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/Wartosci-odzywcze-kasz-kasza-manna-jeczmienna-gryczana-kuskus-kukurydz_33729.html?page=1&
-kasza gruba, sredna  i drobna
-perlowa
-peczak

Posiadaa ogromna ilosc blonnika wiec jest wskazana dla osob ktore borykaja sie z zaparciami, wzdeciami, brzuchem jak balonik po jedzeniu.

Jednym slowem mozna powiedziec ze do dobre kasze na regulacje trawienia.


                                                          Mozna kupic np w realu


                                                        Mozna kupic no w Realu

                                                               Kasza gryczana
Ponoc uwaza sie ja za najzdrowsza kasze swiata. Czy to prawda? tego nie wiem.

Jest bogata w dobre bialko oraz zawiera dwie substancje , ktorych nasz organizm nie potrafi wyprodukowac , a mianowicie: lizyna i tryptofan.  Zawiera mineraly i witaminy i co najwazniejsze wyroznia sie na tle innych kasz tym, ze  NIE zakwasza naszego organizmu. I NIE zawiera glutenu :):):)
Sa rozne rogzaje kasz gryczanych z tego co pamietam .

Zdjecia kaszy dolacze za tydzien bo zostala w UK :)

                                                                 Kasza kuskus
To drobniutka kasza z ziarna pszenicy durum.

Latwo strawna  i sycac. Ma duzo bialka  i wegli. Minusem tej kaszy jest to, ze nie posiada blonnika  , ma mniej witamin i mineralow.

Zdjecia kaszy dolacze za tydzien bo zostala w UK :)

                                                                 Kasza manna
Bardzo drobniutka kasza. I raczej slaba dla osob odchudzajacych sie.
Znikoma ilosc blonika, witamin i mineralow. lus tego, ze zawiera duzo Jodu. Ale o dziwo jest lekko strawna.

Jej juz ne posiadam, i nie wiem czy jeszcze kupie.

                                                                 Kasza jaglana
Pochodzi z nasion prosa. Posisiada duzo blonnika, ale malo skrobi. Wartosc odzywcza zblizona do kaszy gryczanej.  Lekko strwana, nie uczula, bez glutenu - kasza idealna :):)

                                                            Mozna  kupic np : Tutaj
                                
Nie wiem czy to mozna podpiac pod kasze. Ale ostatnio wreszcie skusilam sie na amarantus.
Hmm jeszcze nic o nim nie moge powiedziec, bo nie wiem co mam z nim zrobic - hihih:) Moze ktos z Was ma jakis przepis na amarantus?

Z tego co wyczytalam o nim to , ze nawet jego zawartosc odzywcza przebija wartosc odzywcza psznicy.  Ogromna ilosc blonnika nawet 3 krotnie wieksza niz w pszenicy czy zycie.  zawiera substancie opozniejace starzenie sie. Zawiera jedno i wielonienasycone kwasy tluszczowe.Ah  i duzoooo, duzo wiecej informacji pozytywnych o niej, dlatego skusilam sie na male opakowanie aby wyprobować na poczatek.


Mozna kupic np : Tutaj

Jak ugotowac prawidlowo kasze?

Sa rozne szkoly gotowania kasz. Wg mnie moje sposoby sa okay, ale kazdy moze miec swoje Kiedys znalazlam takie informacje w internecie  i zawsze gotuje tak kasze:

Np kasze gryczana trzeba przed gotowaniem przeplukac ze 2 razy woda bo jest brudna  i zanieczyszczona.
-Na 1 szklanke kaszy gryczanej bierzemy 1 szklanke wody
- Na 1 szklanke peczaku bierzemy 3 szklanki wody
- Na 1 szklanke kaszy jaglanej, jeczmiennej  2,5 szklanki wody
-Na  1 szklanke kaszy manny bierzemy 4 szklanki wody lub mleka.

Sa rozne szkoly jesli chodzi o dodawanie tluszczu do kasz  i makarono. Ponoc nie sklejaja ziarenek. Ja nie dodaje czegos takiego :bo uwazam , ze ten tluszcz wyplywa na gore:)
Kasze gotowac zawsze pod przykryciem . Pilnowac aby sie nie przypalila  i nie rozgotowala. I miesza.

 
A Wy macie jakies ulubione swoje kasze, albo inne? Jesli tak piszcie :)






16 komentarzy:

  1. Zaczęłam od niedawna przestawiać się na kasze. Zawsze kojarzyła mi się kasza że jest sucha, ale jak poszukałam w internecie to jest teraz bardzo dużo fajnych przepisów, widać ze kasze wracają do łask :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez sie ciesze , ze kasze wracaja;) dawno temu to bardzo malo osob jadlo kasze, nawet spotykalam sie z takim stwierdzeniem, ze bardziej tlucza :)

      Usuń
  2. Może trochę nie w temacie fit, ale nie ma jak kaszka manna z sokiem malinowym ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. eh nawet mi nieie mow bo mi sie zachce takiej kaszki:):):)

      Usuń
  3. jadam od czasu do czasu... chyba jednak jaglana najbardziej mi smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja wole peczak i gryczana najbardziej:)

      Usuń
  4. Kasza jaglana wygrywa wszystko!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie lubiłam kaszy, ale chyba muszę spróbować jeszcze raz i przekonać się dlaczego jej nie lubiłam... Może coś się zmieniło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie sprobuj raz jeszcze:) Ja tez nie lubilam kasz, nagle w pewnym momncie kupilam gryczana i peczak na poczatek i sie zakochalam :):)

      Usuń
  6. Kasze są lepsze od makaronu i ryżu. Moje ulubione to pęczak i kuskus. Zrobiłam podobny post u siebie na blogu.
    http://fitdevangel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zerkne do Ciebie napewno:):) zreszta zerkam codziennie hihih;)

      Usuń
  7. Ja uwielbiam kasze:)) teraz zamierzam jeść ich więcej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I prawidlowo Emeczko:) Kasze sa mega zdrowe :)

      Usuń
  8. Uwielbiam pęczak i jęczmienną. Lubię też jaglaną, ale najlepsza dla mnie jest na słodko ;)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na slodko to ja jeszcze kaszy nie jadlam... Moze masz jakis przepis ciekawy ?? :)

      Usuń

dziekuje za komentarz i zapraszam ponownie. BeSlim

Copyright © 2014 be slim , Blogger