Wykonuj prawidlowo brzuszki

Ostatnio pisalam jak prawidlowo wykonac przysiady - widac post cieszy sie duzym zainteresowanie. Bardzo mnie to cieszy - gdyz im wiecej osob zwroci uwage na to jak je wykonywac tym lepiej. Ale nie  o tym dzisiaj.

Dzisiaj chcialabym opowiedziec  o kolejnym cwiczeniu, ktore wiekszosc osob robi zle.
Chodzi mi o Brzuszki. Jest tyle cwiczen z brzuchami , ze az glowa boli, ale co z tego skoro jak ich prawidlowo nie wykonasz nic nie pomoga, a wrecz przeciwnie zaszkodza  i obciaza inne partie Twojego ciala.

 A wiec dzisiaj przedstawie   7 zlotych zasad , przy wykonywaniu brzuszkow !!!











To kolejne cwiczenie, na ktore nauczyciele totalnie nie zwracaja uwagi. Znow na lekci w-f liczylo sie to , zeby zrobic jak naszybciej duza ilosc brzuszkow niz o jakosciowo dobry chociaz jeden brzuszek.

W punktach napisze czego nie wolno robic, a co trzeba.
Zatem za nim obejrzycie film na koncu, prosze zapoznaj sie z tymi punktami , bo one dokladnie obrazuja jak mozesz sie uszkodzic gdy bedziesz wykonywac zle brzuszki.

 7 zlotych zasad , przy wykonywaniu brzuszkow !!! - zapamietaj koniecznie

1. Zbyt duzy ruch

Nie dociagaj lokci do kolan, unies tylko gorna czesc Tulowia tzn glowe, barki i lopatki , reszta zostaje na podlodze. Taki zakres ruchu idealnie cwiczy nasze miesnie brzucha..

2. Dociskanie brody do mostka.

Nie dociskaj brody do mostka. Przez taki ruch powodujesz nieprawidlowa pozycje swojego kregoslupa w odcinku szyjnym. Rozluznij kark, pozostaw przestrzen miedzy broda a klatka piersiowa i skieruj wzrok na sufit, nie na kolana,

3. Splatanie dłoni za głową

Wiele osób splata palce dłoni na potylicy, co prowokuje pociąganie głowy rękami. Przez taka sytuacje bardzo, ale to bardzo narazasz swoj odcinej szyjny na kontuzje  i na dodatek miesnie brzucha w ogole nie pracuja . Staraj sie nie splatac a jedynie dotykac opuszkami palcow glowe z tylu, lokcie szeroko, nie moga one byc skierowane w strone kolan tylko calkowicie na zewnatrz. W takiej sytaucji mozesz wykonac miej powtorzen a odrazu poczujesz ze miejscnie brzucha pracuja.
 
4. Nieprawidłowe oddychanie, zatrzymywanie oddechu.


Musisz oddychac podczas cwiczen. Miesnie brzucha  uczestnicza w procesie oddychania a wiec nie mozesz zapominac o oddychaniu.  WDECH nosem gdy calkowicie lezymy na macie, WYDECH ustami gdy jestesmy oderwani od maty. Przepraszam za takie zobrazowanie ale tak najlepiej zapamietac :)

5. Zaniedbywanie niektórych partii brzucha.


Nie zaniedbuj innych miesni brzucha. Cwiczenia na brzuch to nie tylko slynne brzyszki czyli cwiczenia na szeciopak czy kratke z przodu (czyli cwiczenia na miesnie proste brzucha). Są jeszcze mięśnie skośne zewnętrzne, wewnętrzne, mięsień poprzeczny brzucha. Wiec wykonuj inne cwiczenia na brzuch.
Juz pisalam o cwiczeniach na brzuch, poszukaj w zakladce : trening

 6. Brak ćwiczeń mięśni grzbietu

Z mięśniami brzucha współpracują mięśnie grzbietu, dlatego powinienes cwiczyc miesnie brzucha  i miesnie grzbietu  rownomiernie . Czyli po cwiczeniach na miesnie brzucha koniecznie musisz wykonac jakies cwiczenia na wzmocnienie twojego grzbietu.

7. Bol na dole kregoslupa.

Tzn. nie nadwyrezaj odcinka lezdzwiowego kregoslupa , gdy boli ta czesc tzn ze robisz cos zle, tzn zla technika cwiczenia. Poprostu przyklej ta czesc ciala do podlogi i nie odrywaj podczas tego cwiczenia
.
Prosze wezcie sobie te punkty do SERCA.

I na koniec filmik, ktory pokazuje jak powinno zrobic sie  prawidlowe brzuszki.
Obejrzyjcie do konca  i zapamietajcie.
Pokazcie znajomym, a nawet  swoim nauczyciela w szkole , zeby im sie lyso zrobilo:) Moze wtedy zaczna zwracac uwage na poprawne wykonywanie cwiczen.

Jesli macie jakies pytania zapraszam do komentarzy :)






10 komentarzy:

  1. Prosto i Konkretnie , fajnie napisane ! :) Skopiowałam sobie wszystko na pewno jeszcze wrócę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super, a wiec czekam na Ciebie ;)

      Usuń
  2. Fajnie napisane :) Dla mnie to nie nowość, ale myślę, że wiele użytkowników tym zaciekawisz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam taka nadzieje Kasiu , ze ich zaciekawie :)

      Usuń
  3. tak to jest bardzo ważne, w ogóle nawet nie wszyscy trenerzy fitness dokładnie obrazują wykonywanie prawidłowych brzuszków chodzę na fitness do różnych punktów i do tej pory może spotkałam się z 3 trenerów która zwróciła na to uwagę..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Em-ka nastepnym razie nie krepuj sie tylko powiedz trenerce dlaczego nie zwaraca na to uwagi;) ciekawer jaka bedzie jej mina :) moze wreszcie nie bedzie o tym zapominac;)

      Usuń
  4. Racja. Brzuszki też trzeba umieć robić :)

    OdpowiedzUsuń

dziekuje za komentarz i zapraszam ponownie. BeSlim

Copyright © 2014 be slim , Blogger