Podstawa treningu siłowego

Dzisiaj chcialabym opowiedziec jak zaczac trening silowy.

Gdy zrzucimy troche cialka poprzez cardio i aeroby mozna zabrac sie za trening silowy czyli budowe i rzezbe miesni.

Dzisiaj duzooo zdjec z cwiczeniami i miesniami ktore pracuja przykazdym cwiczeniu , a takze zasady treningu silowego.





Kazdy z nas ma 7 partii mięśni, ktore dziela sie na male  i duze .

Duże: Nogi, plecy, klatka
Małe: barki, triceps, biceps 
+ brzuch

Ja cwicze 3 razy w tygodniu trening silowy wiec sadze ze ta ilosc jest sluszna  i wystarczajaca.

Zacznijmy od treningu obwodowego:
Codziennie robimy 7 ćwiczeń siłowych po jednym na każdą partię.
Serie i liczba powtórzeń ( zazwyczaj jest to od 3-4 serii po 8-16 powtorzen ).

W następny dzień robimy tak samo ale staramy się aby na każdą partię robić takie ćwiczenie aby mięsień pracował w inny sposób niż podczas ostatniego treningu.
W sumie robimy 3 razy po 7 ćwiczeń, każde ćwiczenie ma 3 serie po 12-16 powtórzeń.

Trening dzielony:

Kazdego dnia z 3 dni silowych robimy cwiczenia na rozne partwie ciala.
Juz tlumacze.

1 dzien ( u mnie poniedzialek ) klatka+ triceps+brzuch
2 dzien ( u mnie sroda) nogi+barki+miesnie naramienne+ brzuch
3 dzien ( u mnie piatek) plecy+bicepsy+przedramie+brzuch

Na kazda partie min. 3 max 5 cwiczen po 3 -4 serii po 8-16 powtorzen

Gdy wykonujecie trening silowy, pprecyzyjnie wykonujcie cwiczenia. Chwila nie uwagi i mozna zrobic sobie krzywde bo jednak dodajemy do cwiczen sporo kilogramow, to juz nie ejst tylko masa naszego ciala.


Moga pojawic sie pytania- a jak kogos nie stac na silownie?

Juz odpowiadam:  Sama nie chodze na silownie bo mam daleko, szkoda mi pieniazkow i wole cwiczyc w domu i nie tracic czasu na dojazdy.
Posiadam sztange, laweczke do cwiczen, hantle  i drazek i to mi w zupelnosci wystarcza :)
Wiec jesli ktos ma tez taki zestaw jak ja nie musi wydawac 10 razy wiecej na silownie :)

Z ponizszych cwiczen mozna wybrac  i ulozyc plan treningowy rowniez z domowym sprzetem.

Do tego w dni w ktorych nie cwiczycie silowo dokladajcie cardio min 45 min . 
O cardio mozecie poczytac Tutaj
+ zbilansowana zdrowa dieta  i sukces murowany :):)

Ponizej przedstawiam plansze z cwiczeniami ktore pomoga Wam ulozyc swoj trening silowy.
Jesli macie z tym problem, albo macie jakies pytania. Zapraszam do komentarzy. Tam odpowiem na wszystko.

Dodatkowe cwiczenia na trening silowy plecow zanajdziecie w innym moim poscie: tutaj i  tutaj


Przed kazdym treningiem ROZGRZEWKA !!!









24 komentarze:

  1. Zgadzam się, że żadna wymówka nie jest wystarczająco dobra aby odpuścić a ćwiczyć można wszędzie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za ten post! Słyszałam wiele pozytywnych opinii o działaniu treningu siłowego. Już od dawna zamierzam go rozpocząć jednak nie wiedziałam zbytnio jak zacząć. Twój post na pewno mi się przyda:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co:) ciesze sie, ze Ci pomogl ;)

      Usuń
  3. Bardzo konkretny post :) Chociaz według mnie dobrze jest od początku przygody z fitnessem włączyć trening siłowy, ponieważ wzmocnione mieśnie przyspieszają przemianę materii i pomagają spalać tłuszcz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mozna wlaczyc, pewnie ale nie moze byc on glownym treningiem, tzn musi byc wiecej aerobow, cardio, interwalow a potem silowy jesli chce sie schudnac oczywiscie , bo jak jest wiecej silowego to miesnie rosna ale ich nie widac bo sie nie przebija przez warstwe tluszczu:)

      Usuń
  4. idealnie trafiłam na ten wpis! dzisiaj zapisałam sie na siłownie :D
    Dzięki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nooo to super:) czytalam w Twoich myslach hihih :)

      Usuń
  5. Hej, bardzo fajny blog i dlatego też wystawiam nominację do Liebster Blog Award :) Po szczegóły tutaj: http://katnova.blogspot.com/2014/03/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hej, jak bede miec czas to kiedys odpowiem na pytania :)

      Usuń
  6. bardzo przydatny zwłaszcza dla takich zielonych jak ja! :D

    Pozdrawiam Try to design
    i zapraszam do nietypowego wyzwania TUTAJ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj wyzwanie dla mnie;) napewno zrezyguje ze slodyczy - musze :)

      Usuń
  7. dla mnie to zbyt abstrakcyjne :(
    ✫ blog

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy post :) Ja narazie zabieram się za skalpel Chodakowskiej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ławka i sztanga to również spory wydatek. A jak już ktoś to ma, to może nie potrafić prawidłowo (technicznie) wykon7ywać niektórych ćwiczeń.

    Fajnie się wtedy kogoś poradzić, bo można sobie krzywdę zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dlatego tutaj jestem:) jesli ktos ma jakies pytania - smialo pytac - a odpowiem aby nie zrobic sobie krzywdy :)

      Usuń

dziekuje za komentarz i zapraszam ponownie. BeSlim

Copyright © 2014 be slim , Blogger