Skakanka

Tak jak pisalam w pierwszym poscie, zamierzam wykorzystywac do cwiczen takie sprzety aby nie kosztowaly fortuny.
Dzisiaj przyszedl czas na skakanke.
Ktos juz cwiczyl, albo ma zamiar, ale nie wie jak?
Zapraszam na dzisiejszy post poswiecony w 100% o skakance. Dowiesz sie wszystkiego od kupna skakanki po rozpisany zestaw treningowy :)










Chcesz poprawić kondycję i zrzucić kilogramy? Skacz na skakance!
Skakanie dobrze wpływa na organizm. Dzięki systematycznemu treningowi na skakance znacznie poprawisz kondycję, spalisz zbędne kilogramy, polepszysz swoją sprawność fizyczną, poprawisz krążenie i przy tym wymodelujesz sylwetkę. 30-minutowe intensywne skakanie pozwala spalić nawet 300-400 kcal. Po kilku tygodniach treningu ciało staje się lekkie i bardziej sprężyste. Systematyczne skakanie rozwija, uelastycznia i wzmacnia nogi, w szczególności łydki i stawy skokowe. Jest to jeden ze sposobów na ćwiczenie mięśni pośladków, brzucha, rąk i ramion.


Przeciwwskazania do tego wysiłku to:
- znaczna nadwaga (BMI > 28),
- dolegliwości związane ze stawami,
- problemy z układem krążenia,
- słabe kości (osteoporoza),
- zaburzenia równowagi.

Jaka skakanke kupic:

Mozna kupic w profesjonalnym sklepie ale to sie wiaze z kosztami.
Zwykle skakanki mozna kupilc w normalnym sklepie, w supermarkecie, a nawet w kiosku.
Najlepsze są skakanki lekkie, czyli te wykonane ze sztucznego tworzywa. Na takich skakankach można skakać szybciej niż na tych wykonanych z materiału czy skóry. Kupując skakankę, zwróć także uwagę na swój wzrost – stań stopami na skakance i sprawdź, dokąd sięgają uchwyty. Aby skakanka nie utrudniała nam skakania, końce powinny sięgać powyżej naszych pach.

 Prawidłowa technika skakania na skakance
Technika nie jest trudna, ale bardzo istotna. Należy pamiętać o:
  • wyprostowanej postawie
  • wciągnięciu brzucha
  • ugięciu łokci i trzymaniu ich blisko tułowia
  • odchyleniu dłoni na bok
  • cofnięciu barków
  • wykonywaniu obrotów linką nadgarstkami i dłońmi
  • unikaniu ruchów barkami
  • skakaniu na niewielką wysokość
  • skakaniu na palcach
    Nie przywiązuj się do jednego ćwiczenia, warto mieszać techniki. Wyróżniamy kilka typów skoków:
  • bieg w miejscu
  • podskoki w miejscu
  • podskoki z wykrokiem na boki
  • podskoki z wykrokiem na przód lub tył

Trudniejsze, ale po opanowaniu podstawowych skoków, warto je wprowadzić do treningu:
  • krzyżowanie skakanki tzw. ósemki 
  • dwa podskoki na jeden obrót 
  • podskoki na jednej nodze 
  • podskoki naprzemienne raz na jednej, raz na drugiej nodze
  • skakanie do tyłu
Gdzie skakac:
W domu, w ogrodzie, w parku itp... Gdy skaczesz w domu uwazaj na oswietlenie, sciany i rozne rzeczy, Najlepiej wybieraj podloze syntetyczne albo drewniane jesli chodzi o cwiczenia w domu, ale miej na uwadze takze sasiadow.


 Trening

 Ponizszy obrazek przedstawia jeden z treningow ktory mozna wykonac:




Pamietaj o rozgrzewce !!!

Na zakonczenie podaje kilka filmikow o skakani.
Jesli masz jakies pytania - poprostu napisz.









 

 









2 komentarze:

  1. Wpis świetny, mam nadzieje, że go w przyszłości wykorzystam. Skakankę kupiłam już dawno, dawnooo... Ale się szybko zniechęciłam do niej, nie dlatego, że się szybko męczyłam - absolutnie! Po prostu nie umiem na niej skakać, zaczepiam nogą o "sznurek" po ok. 10 skoku i zaczynam się irytować... Ale musze się w końcu przemóc. Mam nadzieje, że się zmotywuje, a Tobie dziękuje za tego bloga. Często tutaj zaglądam, bo na prawdę świetnie go prowadzisz i nie marnuje tutaj ani chwili - zawsze znajduje tu to, czego akurat szukam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dwóch dni skaczę na skakance z wykorzystaniem podanego planu skoków, zrobiłam zdjęcie przed i....czekam na efekty za m-c ;)

    OdpowiedzUsuń

dziekuje za komentarz i zapraszam ponownie. BeSlim

Copyright © 2014 be slim , Blogger