Cwiczenia z tasma Thera-band

Dzisiaj chcialabym napisac cos o tasmach thera band, poniewaz temat nie jest mi obcy, gdyz mam certyfikat potwierdzajacy moja widze na ten temat :)






Cwiczenia z oryginalna tasma thera-band daja nam w krotkim czasie takie efekty jak:
-przyrost masy miesniowej,
-obnizenie granic bolu
-poprawa reakcji rownowaznych
-redukcja wagi
-poprawa wytrzymalosci
-profilaktyka upadkow
-obnizenie cisnienia
-korekcja postawy
-poprawa zakresu ruchu
-mobilizacja oraz zwiekszenie elastycznosci

Tasma nie jest droga i nie zajmuje wiele miejsca.

Sa rozne kolory tasm: bezowa, zolta, czerwona, zielona, czarna, zlota, srebrna, niebieska. Kazda z nich ma inny opor. Tabelka ponizej obrazuje to doskonale:

Wybor odpowiedniego koloru tasmy jest indywidualny i zalezy od poziomu sily miesniowej. Wybieramy taka tasme aby spokojnie potrafic zrobic minimum 15 powtorzen.

                                                    Chwyty i trzymanie tasmy:

Aby tasma nie wyslizgiwala nam sie podczas cwiczen , umieszaczmy ja szeroko rozlozona na dloniach. Podczas takiego mocowania nie dochodzi do niedokrwienia poszczegolnych odcinkow. Nie wolno zwijac jej w rulon , aby byla cienka! Dla bezpieczenstwa tasme owijamy podwojnie.










Mocowanie na stopach:



Uwagi treningowe:

Poczatkujacym zaleca sie wybieranie 6-8 cwiczen i wykonanie 15-20 powtorzen. Caly progeam powinien byc powtorzony 1-3 razy. Podczas calego treningu nie moze dojsc do uzycia zbyt duzych obciazen.
Po pewnym czasie mozemy zwiekszyc opor, dodac wiecej cwiczen i serii.


Pamietajmy jednach o glowwnych zasadach:
-poprawna postawa, kontrolowane wolne ruchy, rownomierne tempo wykonywania poszczegolnych cwiczen,
-na poczatku ruch tasmy pozostaje zawsze lekko napiety,
-wazne jest dokladne okreslenie kierunku dzialania oporu. Kat pomiedzy tasma i trenowana czescia ciala musi zachowany. Przy 90 stopniach opor jest maksymalny. Ponizej kata 30 stopni opor efektywny nie wystepuje.
-Podczas cwiczen nie powinny wystepowaz zadne reakcje bolowe. Jesli dojdzie do takich przerywamy cwiczenia i stosujemy przerwe.
-cwiczenia stosujemy zawsze dla obydwu stron
-ponizej przedstawiam zestawy cwiczen  po dwa cwiczenia na kazda partie ciala ,
ale prosze sie z nimi dokladnie zapoznac, popatrzyc na odpowiednia pozycje wyjsciowa i koncowa itp aby poprawnie wykonac kazde cwiczenie.





Jesli potrzebujesz wiecej cwiczen, albo porad zwiazanych z tasmami , nie krepuj sie tylko napisz do mnie, albo w komentarzu.

4 komentarze:

  1. Witam. Chcialbym 4-5 cwiczen z tasma na lydke rozciagajace. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja Tez bym duzo rzeczy chciala...
      Troszke inna forma komentarza i bylo by znacznie lepiej. :/

      Usuń
  2. Gdzieś już czytałem podobny wpis, ale ten jest bardziej konkrenty, warto było odwiedzić. Dodaje do zakładek!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow nawet nie wiedziałam że takie fajne ćwiczenia można wykonać za pomocą taśmy. WOW!

    OdpowiedzUsuń

Dziekuję za komentarz i zapraszam ponownie. BeSlim

Copyright © 2014 be slim , Blogger