Zdrowe odzywianie w malym paluszku






1/4 powierzchni to pełnoziarniste kasze, ziemniaki (ugotowane i nie polewane masełkiem) lub ryż pełnoziarnisty; 1/4 stanowi białko - łosoś, wołowina, mięso drobiowe, zaś 1/2 na talerzu zajmują warzywa (może to być sałatka warzywna, tarta marchewka czy seler z jabłkiem).


Kasze, ziemniaki, pieczywo, a także warzywa i owoce są źródłem węglowodanów - to podstawa diety. Kawałek mięsa czy ryby (dla wegetarian inne źródła np. soja) to źródło białka.
Zapytacie o tłuszcz, nie trzeba go specjalnie wymieniać - łosoś jest tłusty (w pozytywnym znaczeniu tego słowa, gdyż zawiera cenne kwasy tłuszczowe omega 3 i 6), a sałatkę najczęściej skrapiamy kilkoma kroplami oliwy. Z doświadczenia wiem, że raczej dbamy o to, żeby tłuszczu było mniej niż więcej w diecie.




 
Piramida żywieniowa, składająca się z czterech grup produktów, ilustruje co jest podstawą odżywiania, co powinno się jeść często, a czego wręcz unikać. 

Klasyczna piramida żywienia wskazuje na produkty zbożowe jako główny składnik diety człowieka. Ostatnio jednak zmodyfikowano tę koncepcję i w podstawie piramidy umieszczone zostały warzywa
i owoce zamiast pieczywa, makaronu, ryżu i kaszy. Warzywa i owoce w każdej postaci warto jeść nawet pięć razy dziennie.
Na drugim poziomie współczesnej piramidy żywieniowej są: ciemny ryż, chleb razowy, pełnoziarnista kasza i oleje roślinne. Jedząc te produkty trzy razy dziennie usprawnia się pracę serca i układu krwionośnego.
Wyżej znajdują się: białe mięso, rośliny strączkowe i nabiał. Powinno się je przyjmować dwa razy dziennie.
Czwarte i ostatnie miejsce zajmuje makaron, białe pieczywo, ziemniaki, czerwone mięso
i słodycze. To oczywiście trzeba w miarę możliwości wyeliminować ze swojej diety.
I na samym dole powinna znalesc sie AKTYWNOSC FIZYCZNA. Minimum 30 min kazdego dnia.
zrodlo obrazka: google.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziekuje za komentarz i zapraszam ponownie. BeSlim

Copyright © 2014 be slim , Blogger